Tuesday, January 21, 2020

The "so that" manipulation

Ma ei oska Instagramist videoid siia muud moodi panna kui LINGIGA.

Selles 2-minutises videos räägib Teal, et me sooritame suurema osa tegevustest mitte selle pärast, et me tahame neid teha, vaid et ära hoida midagi, mille juhtumist me ei soovi.
Käime tööl, et maksta toidu eest.
Teeme mehele süüa, et ta end täis puugiks ja meid seksiga tülitama ei hakkaks :D
(Teali näited on :D )
Teeme voodi korda, et ema ei riidleks.
Ja nii elame me pea-aegu kõik, peame seda täiesti normaalseks, kuigi depressiooni ja läbipõlemist esineb nii palju ehk - ma ei usu, et see on normaalne viis elada.
Neid pole väga palju, kellele see eluviis täiel määral sobib, kuid KÕIKI lapsi kasvatame vabadusest eemalduma ja tuleviku eest hoolitsema, kuni juba lasteaiaealised lapsed ei taha muud kui voodis vedeleda ja tahvelarvutiga mängida. Sest nende ümber ka mitte keegi ei naudi mitte midagi, kõik kiirustavad ja rabavad - loomulikult tahab laps selle eest oma mulli tõmbuda.

"Selleks, et" mentaliteediga elamine on enamiku jaoks siiski 'miseraabel' viis elada, see viib meid kogu aeg ringi, et millegi/kellegi abil täita vajadused, mis võib-olla pole isegi meie omad --- me teeme neid asju, et teised inimesed meid rahule jätaksid (see on küll juba meie vajadus, kuid selle täitmiseks piisab inimestest eraldumisest :D - pole vaja neid kümneid aastaid teenindada).

Pealegi - igasugune "selleks, et" tegutsemine on Teali järgi manipuleerimine.
Ma päris kindlalt sellest aru ei saa, miks see Teali puhul niimoodi on.
Minu puhul on lihtne - ma täidan oma vajadused ise, sest ma hindan nende täitmist nii kõrgelt, et ma ei hakka jamama teiste inimeste usaldusväärsuse ja väsimuse küsimusega :D Seega mul pole "selleks, et" asju vaja eriti teha.
Aga Teal arvab, et inimesed kuuluvad suurperre või kogukonda, kus üksteist abistatakse. Sellisel juhul on vast paratamatu, et pidevalt hinnatakse üksteise mõju teistele ja ka kasulikkust.

Noh, küllap tal on nende teemadega mingi siduv niit, mida mul lihtsalt pole.

Huvitav jutt, lihtsalt ... loen praegu ka Lin Yutangi raamatut "Elamise tähtsus", kus ta räägib hulkuri ideaalkujust. Hulkur on keegi "/.../ kes on liiga uhke, et paluda armuande, liiga sõltumatu, et minna tööle ja liiga tark, et maailma edupürgimusi ülearu tõsiselt võtta. See õilsus tulenes teatud eraldatusetundega eludraamast /.../". Ja ... kui hea see on, kui kõigist neist, kes on näilisest ja mõttetust üle, saavad hulkurid? :D Kas tarkus on tarkus, kui see teeb su elukõlbmatuks? Ka selles raamatus seletati seda nii nagu mina - sellised inimesed elavad juba igavikus ning ei karda surma. Kuid seda kõike võib olla raske vastu võtta ja üsna kasutu on sellest rääkida :D

No comments: