Thursday, January 23, 2020

No need to argue

Instagram photo by MM • Sep 19, 2019 at 3:38 AM


Ma kuulasin mingit YT lugu nartsissistidest, et - pole mõtet püüda ennast neile selgitada.
Asi pole üldse selles, et su käitumine jäi nende jaoks mõistmatuks.
Nad ei ole huvitatud sinu käitumise tagamaadest.
Nad on huvitatud oma loo kinnitamisest, ükski selgitus ei aita, sest neil pole olnud kavatsustki püüda sind mõista.


Kuulasin hiljuti Instast ka Mark Grovesi väga head ja tõest juttu sellest, et me kipume nüüd kõiki inimesi, kes meie soovidele vastu ei tule, nartsissistideks ja borderline'ideks nimetama :D
Tõesti ... internetis kolades võiks arvata, et vähemalt pooled meist on nartsissistid.

Aga mulle ikkagi meeldib, et info nartsissistliku ja borderline PD kohta nii tugevalt levib, sest näiteks kui mina olen oma elus olnud NPD/BPD inimesega suhelnud, siis ma tõesti lähen YouTube ja kasvõi kolm päeva vaatan videoid nartsissistlikust suhtest (no mulle piisab mõnetunnisest suhte-episoodist juba) üle saamisest. Just see, et ... ära muretse kohe üldse, et sa oleksid pidanud oskama paremini väljenduda. Kui inimesel on kindel kavatsus iga tavaline kohtumine traagilistest vaatustest koosnevaks oopuseks keerata, siis keera sina positiivsust palju tahad - tema läheb ja räägib teistele ikka enda kirjutatud draamalugusid. Ja asi pole selles, et ta ei saanud aru minu ebamäärasuse tõttu. Ta elab oma maailmas ja mina ei saa seda kuidagi muuta.

Veel meeldib mulle uuematest juttudest see, et kui nüüd rääkida pikemast suhtest NPD ja BPD-inimestega, siis inimestel tekib sellest nii suur trauma, et põhimõtteliselt räägitakse  juba traumajärgsest stressihäirest - sama asi, mis on sõjast või katastroofidest pääsenutel. Sest tasapisi on selgunud, et need hirmud, kahtlused, segadus ja tegutsemis-/otsustamisvõimetus kaasneb ka suhtega, kus partner on väga ennast täis, emotsionaalselt ettearvamatu ja manipuleeriv. Kusjuures BPD puhul --- inimene ei saa ju ise sinna absoluutselt mitte midagi parata, et teda kardetakse tema ülepaisutatud emotsioonide pärast. Ja muidugi nad satuvad suhetesse, sest just nende rõõm on armudes nii kõrgel laes, et partner arvab, et ta on leidnud täiusliku inimese, kes teda üle kõige maailmas armastab - nagu ei keegi varem. Ja siis, kui see lumm lahtub, selgub et tema tusatuju ja viha on täpselt samamoodi laes, nagu algul oli armastus.

YT-psühholoogid on väga ettevaatlikult hakanud mitte üks-ühele nõustamisel - seal tehti seda juba ammu - vaid ka avalikes videotes ütlema, et ... pole põhjust suhelda inimestega, kelle kohalolek on piinav või kelle helistamist me kardame. Ükskõik, kes ta meile on - isegi laps. Nad ei ütle, et ärge suhelge, vaid ütlevad, et peate mõtlema, kui suur on teie valmidus kannatada, aga ärge unustage, et te ei pea. Ei pea suhtlema mitte kellegagi, kes paneb meid kannatama.
Ja ma arvan, et see on kõigile inimestele nii kasulik info - NPD ja BPD'ga inimestele juba selles mõttes, et ega nad ju ei usu ega arva, et teistel ilma nendeta NII VÄGA PALJU parem on. Me kõik teame, et igasuguseid emotsioone tuleb ette. Nad ei arva, et nende omad on nii üle vindi. Nad ei tea, et teiste maailmad on samadest jamadest hoolimata rahulikumad. Ja ma arvan, et see on neile ka hea, kui inimesed ei jää nende ellu tülitsema või värisema nende ees, vaid lähevad ära.

No comments: