Monday, January 27, 2020

Kõik on ime

In the present moment, if you are without thinking, just facing something like a mirror, it is witnessing - a passive awareness where no…

Allikas: Instagram @ oshointernational

Oo, mulle tõesti meeldib see tõlkimatu sõnamäng: whole => wholy.

On mõtlejaid, kes väga ärritavad inimesi ning inimesed väga meelsasti soovivad vaadata neid tüüpe "paljastavaid" dokumentaalfilme.
(Mina kogen seda saientoloogiaga seoses :D - meelsasti vaatan neid paljastusi, mis pärast kolmandat dokumentaafilmi on üks ja seesama ... ja ma vahel ikka vaatan mõnda uut :D - see pole üldse mõistlik aja kulutamise viis, kuid - küllap sellel mingi põhjus on, miks see mind tõmbab.)
Isegi kõik nende kriitikud tunnistavad, et need inimesed pole ohmud. Nad on just väga targad ja seda ohtlikumad. Mis on jaburus.
Peab oleme inimesi, kes avavad meile traditsioonilistest tõlgendustest erineva tee.
Neid on alati olnud ja neid on alati vaja.
Kuidas saavad ohtlikud olla inimesed, kes paluvad meil iseendalt asju üle küsida? Kuidas nad on ohtlikud, kui nad küsivad - kas asjad võiksid olla ka teistmoodi, kui sa arvad?
See on ju psühholoogia, psühhiaatria.
Seesama! Nad ei ütle sulle, et sa oled rumal. Nad esitavad sulle alternatiivse vaate võimaluse.
Kuidas see saab olla ohtlik, kui sa süvened endasse senisest rohkem selle tõttu, et keegi ütles, et sa võiksid uurida, kas see on ilmtingimata tõde, mida sa praegu näed? See on valgustamine.

Ka minu teine suur lemmik, Teal Swan ütleb, et vaimne areng ei käi lilleaasasid kujutledes, vaid sukeldudes oma tõekspidamiste tagamaadesse. Küsides iga emotsioone tekitava asja puhul: kust see emotsioon tuleb? Suunates otsima mõtete ja tunnete allikat.
Kuidas see saab olla halb või ohtlik?

Me peame saama terviklikuks.
Me peame endast aru saama, ja mis siis juhtub?
Juhtub see, et kõik on mõistetud, kõik on oma kohal, kõik on armastatud.
Ning see tuleb puhtalt enese tervikuks kasvatamise teel.
Kõik need väikesed pusletükid, millega me ei oska midagi peale hakata, kui vaatame neid eraldi, moodustavad pildi siis, kui oleme ennast tervikuna avastanud.

Nii et jah ... whole=holy.

Nii, see tuletab mulle meelde raamatut, mida olen ainult ühe korra lugenud, kuid mille pealkiri minu jaoks paneb elu 'paika'. Ja see on Jaan Kaplinski "Kõik on ime".
Olen nii õnnelik, et mul tuleb naer peale, kui ma mõtlen sellele, et üks minuga samal ajal elanud eestlane kirjutas sellise pealkirjaga raamatu. Minu jaoks on see täiuslik pealkiri millele iganes :D Sest kõik koosneb igast 'millest iganes'. Ja see kõik ON ime. See on!

No comments: