Monday, April 22, 2019

Valu

There is no coming to consciousness without pain. Carl Jung. #consciousness #spirituality #personalgrowth #quote

Sattusin hiljuti lugema kaht artiklit sellest, kuidas mindfulness ja enesega tegelemine on ohtlik, kuna tõmbab inimesed ühiskonna huvide teenimisest välja ja nagu summutab nad iseendasse ära.

Tunnen, et see võttis mu tagant järele tõsiseks natuke ...

Kõik kritiseeritud 'enesehellitajad' teavad, et artiklite autorid lihtsalt pole kogenud seda, mida nad otsima läksid ja seetõttu arvavad, et see eneseteadvustamine on mingi väljapääsuta mülgas.

Mida peab ütlema inimene, kes asub teele mõne inimese poolt kirjeldatud salaparadiisi poole, viidatud suunas, rühib ja rühib, lootus pärale jõuda kaob, aga põhimõtte pärast rühib veel mõnda aega ja kohale ei jõua?
Ta arvab, et paradiisi pole olemas ja et ta raiskas aega lihtsalt!

See on loomulik.
Me ei saa nõuda sellelt inimeselt avatuks jäämist.

Siiski ... meie ühiskond pole midagi sellist, mille sellisena allesjäämist väärtustada.
Oleks väga rumal teha tööd 'elukaugete' eluviiside säilitamiseks.
Jah, elukaugete!
Sest inimesed on liiga vähe teadvel, kogu halb tuleb rumalusest, iga negatiivne mõte ja emotsioon tuleb rumalusest. See on kauge tõest ja päriselt elus olemisest.

Osho ikka räägib, et mõned juhmud kritiseerivad meditatsiooni kui elust põgenemist.
Meditatsioon aga alles viib su tõelisega kokku, ehk siis meditatsioon aitab tavamaailma lärmakatest illusioonidest ja suhtemängudest päris ellu astuda... seisundisse, kus sul on ühendus ja osadus kõigega. Hoopis kogu see argipäeva lärm ja kola ja sekeldamised on üks suur enda/elu eest põgenemine.
Meditatsioon toob su kokkupuutesse sellega, mis elutunnetus ja elusus tegelikult on.
Vaikus ja liikumatus annab elumaitse suhu, mitte lätutamine ja sekeldamine.
Rahu, rõõm, soojus, armastus - see on normaalne elu.

Ja see on võimalik ja olemas, see maapealne paradiis, hoolimata sellest, et ülekaalukas osa otsijatest ei hooli sellest piisavalt, et seda leida.
Ja - jah, see on täpselt seal, kuhu viidatakse, meie ümber ja sees, kus iganes me hetkel ka oleme.
Pingutusevabalt, alati meie käeulatuses olnud.
Oma 'põhimõtted' tuleb allavoolu lasta lihtsalt, pea tühjaks, süda vabaks, ja see on käes.

4 comments:

väga väga naine said...

Ma arvasin ka, et kui teha rohkem ja paremini, hakkab hea. Ei ole hea? Teen veel rohkem, veel paremini. Ikka ei ole hea? Veel rohkem! Veel paremini! IKKA EI OLE HEA? Ma ei suuda rohkem ju! Olengi mingi vigane mudel, ma ei saagi kunagi piisavalt palju teha, maailmal ka parem, kui mind ei ole ....

Ja mõni aeg peale rongi tuli täiesti revolutsiooniline idee. Et oot. Vbla ei tulegi heaolemise jaoks rohkem teha??? Äkki see ei olegi üldse oluline, mis teised tahavad (sest nad tahavad ALATI rohkem, ei ole võimalik nii palju anda, et kõigi teiste vajadused täidetud saaksid), äkki on õnnelikolemise võti ja uks ja terve tee ka MINU ENDA sees?
See oli ja on ju siuke käibefraas, et õnnelikkus on sus endas. Ma uskusin seda täiega ja leidsin, et kui ma õnnelik ei ole, ma olen järelikult valesti, halvasti, vigane, ma ikka peaksin ju suutma vähemalt seda enda jaoks teha ...
Ja siis, peale rongi, korraga sain aru.
Täiesti vau. Ikka veel on vau. Niiiii lihtne, kui vaid aus olla, kui mitte "ma pean" vaid "ma tahan"'ile keskenduda, end hinnanguteta võtta kui imelist nähtust, mis on täpselt enda moodi.

NII vau =)

karikate emand said...

Jah! Ja mida Sinu kogemuse peale öelda?...
Kas kõigile inimestele on VAJA SELLIST RONGI?
Tundub jõhker nii mõelda ...
Ma ei saa nii mõelda.

Aga näe - aitas ja õpetas!

Just selliste asjade tõttu enda ja teiste elus ma enam ei saa millegi kohta öelda, et juhtus halb asi.

Ka 'halvad asjad' on sageli kingitused, ja suured!

Sageli peab midagi juhtuma, et meie silmad avaneksid ja kahjuks on see asi rohkem korraliku raputuse, mitte pehme pai moodi! :D

Kalli Sulle! :)

väga väga naine said...

jah, see mõte, et teadvusele tulek käib läbi valu - noh - see ei ole kaastundlik ja ma tõrgun sellest eemale, sest ma ju ei taha, et keegi kannataks, kannatada oli jäle. Aga samas minu isklik kogemus on, et kui sul on üle igasuguste isiklike piiride valus, kui sa PEAD midagi muutma, sest selge on, et mitte kuidagi endist viisi ei saa - siis saab tõesti sisemine muutus tulla.
Lihtsalt mida "tugevam" sa oled, seda hullemat valu on vaja, et mitte endist viisi saada. Ja siis ongi - valu ikkagi lõpuks kasulik ja suisa hea? Sest ... ma ei saanud üldse ARU varem, et kui valu ei meeldi, võib sellest lihtsalt eemale astuda. Ma siiralt arvasin, et tuleb valus PÜHERDADA ja seda nautima õppida.

karikate emand said...

Jaa :D - ma ka arvasin, et kui miski on su ellu tulnud, pead selle vastu võtma :D Õudukas!