Thursday, April 30, 2020

"Süda"

SÜDA. 1932: Jelena Roerich - Raamat | Rahva Raamat

Väga imelik on kirjutada raamatust, mida ma lugeda ei soovita :D ... Ma pole seda nii ammu teinud.

Raamatul "Süda" pole autorit märgitud, kuid see on osa Elava Eetika 'koolkonna' kirjandusest, mis on sündinud Jelena Roerichi päevikumärkmetest, mille aluseks omakorda on guru Morya õpetused.
Ehk siis: Morya räägib, Jelena paneb kirja ja raamatuid välja andma hakates vaatas guru Jelena tekstid ise üle ka. Kokku on selles sarjas 17 raamatut.

Jelena ja Nikolai Roerich olid idamaisest esoteerikast huvitatud abielupaar, kes võtsid ette ka palju reise ja rääkisid võimalikult paljude salaõpetuste tundjatega. Morya aga rääkis oma jutte Londonis ja Roerichid käisid teda kuulamas 35 aastat - 1920 - 1955, mil Jelena suri. Seda ma ei tea, kas KÕIK need jutud räägiti Londonis, aga seal nad igal juhul esmakordselt kohtusid.

Igal juhul olen ammu tahtnud Jelena/Helena Blavatsky asju lugeda ja kuna sama mees oli ka Blavatsky üks õpetajatest, siis tundus väga hea mõte see raamat ette võtta.

Paraku oli raamatu lauseehitus nii veider, et pani mu kogu aeg magama - sageli lugesin seda tillukest raamatut 1/3 lehekülje kaupa, siis pidin midagi muud tegema või magama. Igatahes polnud lugemine nauding.

Lisaks hakkas jubedalt häirima, kui võitlusvalmis ja negatiivne see Morya oli. Kõigist kantidest ümbritsesid teda "seestunud" ja reeturid, deemonid ja Pimeduse Jõud, kellega tema ja tema mõttekaaslased siis võitlema pidid, esindades Valguse Jõudusid. Ta tundus väga hapu olevat oma endiste kuulajate suhtes, kes (ma oletan, et tema suurushullustuse, võitlusvalmiduse ja negatiivse nägemuse tõttu) olid temast eemaldunud. Õhku visati ebamäärased ja lapsikud ähvardused sellest, kui ettevaatamatu on Õpetajast halba rääkida ja mis hirmsad tagajärjed sellel olla võivad.

Kui minu lemmikud ida müstikud Osho ja Nisargadatta räägivad puhtalt isikliku kogemuse pinnalt, siis Morya alati "Meietas" (suure tähega) ja püüdis mingi talle väidetavalt teada oleva kõrgete meistrite Hierarhia selja taha pugeda.

Ma saan aru, et inimesed on erinevad ja neile imponeerivad erineva tooniga õpetused, kuid see oli lihtsalt masendav, mis maailmas see Morya elas.
Ma oleks juba esimeses loengus ängistusataki saanud.
Ka polnud temas sugugi avatust teisitimõtlejate suhtes, mitte mingit leplikkust, et kõik ei mõtle samamoodi..., ma arvan, et need "seestunud" inimesed ja Kurjuse Jõud olidki lihtsalt need, keda tema hapu olek ja vastutuse ebamäärasus eemale kohutas.


Aga nagu ikka - oli temagi jutus asju, millega täiesti nõus olen.
1. Ärritunud olekus ei tohiks süüa, see teeb kehale halba.
2. Tee õndsusele on lihtne, kui pole konkureerivaid huvisid (vajadus meeldida perele ja tööandjale, soov praeguses kehas ellu jääda jne.).
3. Energia on väärtuslik ja meil on õigus valida, kuhu me selle paneme.
4. Mõte on tähtsam kui tegu. Näiteks kui teeme heategusid selleks, et olla hea, siis me ilmselgelt ju pole seda vaid püüame headust imiteerida. Hea inimene teeb head nii, et ei tee sälku voodipeatsisse või tärnikest kalendrisse.
5. Väsimus on ohtlik, sest väsinud inimesed käituvad halvemini, kui on nende loomus, aga karmalised tagajärjed tuleb ikka neil kanda. "Palun vabandust!" ei loe.
6. Elav tuli puhastab.
7. Füüsiline (inim)keha piirab meie kogemuste spektrit.
8. Loomad on eksistentsiga ühtsemad kui inimene, kuid et nad on oma seisundist ebateadlikud, jäävad nad arengult ikkagi tahapoole. Teadvustamine on oluline, enne kui ringiga teadvustatud puhta olemise juurde (tagasi) jõuame.
9. Inimesed teevad teisi inimesi (ka või eelkõige lähedasi) haigeks.
10. Kui tunneme millegi suhtes vastumeelsust, tuleb selle asja suhtes olla väga ettevaatlik, mitte lihtsalt maha suruda oma autentset reaktsiooni. Kuni me ei tea, millest vastumeelsus on põhjustatud, on ohtlik seda teha, sest põhjus kindlasti on ja see võib olla oluline. Ei ole vaja üritada ennast murda mõistuse ja tahtejõu abil.

Heh! Polnudki nii tüütu kirjutada, kui arvasin! :D
Ma mõtlesin, et kirjutan seda mitu päeva :D

Aa, tegelt, ma pole veel tsitaate vaatama ja fotosid tegema hakanud ja jube pime ja külm on täna (T, 27.04.2020)...
Äkki lähebki mitu päeva!? :D

....


Jaaaaa läkski mitu päeva :)

Pildid, mis täna viitsisin teha:


Guru Morya arvab, et meelerahu on illusioon.


Tähtis lahing for sure ...

-

Lihtsalt üks terve lehekülg lugemispäevikust:


Ja lihtsalt avatud raamat:


Ja mu pidžaama-retuusides koivad :D

Ja tsitaate välja kirjutama ei viitsigi hakata.
Ma olen "so over" sellest raamatust!

No comments: