Sunday, February 9, 2020

Vanade mõttemustrite ärasaatmine


Allikas: Instagram  @the.holistic.psychologist


'Leinamine' on tõesti õige sõna.

Ja lahtiseks jääb küsimus, kas on võimalik enda tunnete, sõnade ja enesetunde eest sajaprotsendiliselt vastutada, kui suhtled inimestega? :D
Suhtlemine toob kaasa igasuguseid emotsioone ...

Eriti keeruline paistab olevat see võlgnemise-teema.
Ja sellega on nii, et kurname end teistele inimestele head muljet jätta püüdes ära ja siis tunneme, et meil on õigus vastu oodata tegusid/teeneid/tähelepanu.
Meile tundub ebaõiglane, et inimene, keda meie abistame, meid meie vajadustes ei abista.

Minu lahendus, et mitte kurnata ja siis pole, mille üle nuriseda, ei sobi üldiselt inimesele, kes rohkem suhtleb ja suhete säilimist soovib :D

Ka seda näen päris palju, et inimesed nõuavad, et vanemad neile tasuta lapsehoidjad oleksid - isegi kui suhe pole väga hea.
On kurb, kui meie vanemad ise soovi ei avalda meie lapsega suhtlemiseks ja nurisevad, kui neil last hoida paluda, aga ... me ei saa nende eest ka ära otsustada, kui palju nad meid aitama peavad. Üldiselt saab lapse igale poole kaasa võtta, kui ta rihma otsa panna :D :D :D
Mina käisin oma 3-kuusega, kes ärkvel olles ainult süles oli nõus olema, isegi günekoloogi juures. Kuni lahti riietusin, hoidis beebit arst ja kui ma juba toolil olin, andis arst beebi mulle tagasi, vaatas mu läbi, siis võttis jälle kindad käest ja beebi enda kätte, kuni ma endale püksid jalga panin. Tänapäeval on ju kõik need kiikuvad korvid ka ... nende abiga saab isegi hambaarstil käia, kui väga vaja on. Ja just ja ainult siis, kui väga vaja on, saavad inimesed aru ja ei nurise, ainult aitavad ja lohutavad. Ja väga vaja on kiirema meditsiinilise või finantsilise mure pärast, ma muud ei oska hetkel kujutleda, kuhu ma päris-päris kindlasti beebiga peaksin minema, kui hoidjat pole.

Olen näinud ka seda, et kui kelleltki uurida, kas ta saaks aidata (mitte ainult lapsehoidmisel, vaid üldse, millega iganes) ja üldse mitte eeldada, et ta saab ja tahab, on nõustumine palju lihtsam ja kenam kui juhul, kui küsijas on veidikenegi nõudlikkust või positiivse vastuse ootust.
Me soovime, et meie (otsustamis)vabadust väärtustataks. 

No comments: