Tuesday, February 11, 2020

Päästikud




"Becoming emotionally triggered is positive. If you read something, hear something, or engage with someone who causes you to be triggered, pause. Ask why. Reflect on what objectively was said, and what you subjectively took from it. Use your attention. That’s the space where growth takes place.
-
If you do unconsciously react from an emotional space, don’t judge yourself. Observe what was said objectively, then observe what you subjectively took from it. This isn’t random. It’s a consistent pattern your life. This practice is how you gain wisdom.
-
Your ego will tantrum. It’s there to protect you from your past. It’s desperate to have you believe this is about the present moment. With consciousness we can witness the ego, and relax it. Our ego will keep us safe, but it does not allow us to evolve. The work is to release the ego as truth.
-
Emotional maturity is something most of us have to build. We weren’t gifted with parents who had this maturity, and need to cultivate it within ourselves."
By @the.holistic.psychologist

Iga ebakõla jutustab ravimise võimalusest.
Iga ebamugavus annab meile infot kas meie enda või teise inimese hetkeseisundi kohta.

Mina olen hästi tugevalt oma keha usaldama hakanud.
Kui ütlen välja tõe, mida teine ei taha kuulda, siis mu keha ütleb mulle (jah, praegu pigem tagant järele, nii paar-kolm aastat tagasi ütles ilusti ette ...), kas ma ütlesin seda puhta südamega või oli midagi nähtamatut pimedat minu enda sees põhjuseks: siis hakkab mu turi kirvendama, nagu ma hakkaksin minestama. Näen, et see hakkab tagasi tulema, see ettehoiatamine :) Vahepeal sain YouTube'is kirjutada selliseid kommentaare nagu "Mina küll XXtedaXX ei usu" või "see nüüd küll hea nõuanne pole" ... viimasel ajal märkan, et ei saa enam - kukal hakkab kipra tõmbuma :D Ei saa öelda teise kohta negatiivset/kriitilist ka enda kaitsmiseks, sest mul pole vaja ennast kaitsta. See on väga meeldiv ja teeb mu õnnelikuks :)


No comments: