Monday, December 16, 2019

Veganlusest 7 aastat hiljem

Olen tõesti hämmeldunud, et veganluse populaarsus mõne aastaga maha käis.
Kui nüüd veganluse-meeme näeb, siis need pigem irvitavad veganite üle kui noomivad lihasööjaid.
Aga mõned aastad tagasi oli suurem osa 'influensseritest' veganid ja kui nad polnud, siis iga kord, kuni nad kohvikus nautisid midagi muud kui taimetoitu, karati neile mitmekümnekesi kallale.
Ja tõesti agressiivselt --- aga Eestis seda huvitaval kombel ei juhtunud!
Eesti veganid ja veganluse propageerijad olid kuidagi just eriliselt mahedad ja leebed.
Väga huvitav, et Eestis niimoodi läks!
Mul pole õrna aimugi, miks ja kuidas veganite toon eestikeelses (sotsiaal)meedias nii pehmeks jäi, kui USAs võidi sind lihatoidu söömise pärast füüsiliselt rünnata ja kõik vegansemud kiitsid sotsmeedias hiljem seda ründajat.
Kas me usume, et need olid eriliselt head ja hoolivad inimesed?
Muidugi mitte!
Aga umbes nädalake tagasi nägin IG postitust, kus veganluse pooldajate kohta kasutati sõna "evil", kuna nad kahjustavad inimeste tervist, andes neile sobimatut toitumisnõu (ja me kõik teame, et see on juba tõestatud, et väga paljud inimesed tekitasid endale vegan-dieediga tõsiseid tervisekahjustusi, mida tuli pikalt ravida. Eriti perearstid ägavad, sest nad on vist küll kõik näinud inimesi, kellel sellest dieedist on jõle jama tulnud.
No ma kurjust küll veganitega ei seostaks, seda oli kurb lugeda. Iseasi tõesti, kui vegan sind vorstipitsa pärast ründab, aga selle põhjus pole veganluses, olgem ausad :p


Igatahes on suurim osa influenceritest segatoidu juurde tagasi pööranud ja veganeid vaadatakse umbes nagu lameda maa teooria pooldajaid. Võibolla veidi paremini, sest ma usun, et mõnele see dieet sobib ja tema maailmas on tõde, et veganlus on parim toitumisviis :) Lame maa asub ainult kujutluses (nagu muidugi ka kõik muu peale jumaliku allika, nagu spiritualistid väidavad :D ).

Mina ka proovisin veganlust, Väiku samamoodi ja meile kummalegi üldse ei sobinud. Hakkasin sellest rääkima ajal, mil eestis just silma paista soovivad noored olid vast kõige agaramad 'oma usku pöörajad', ilma et nende mõttemaailm sellist dieeti üldse toetanud oleks. (Ee, jah, seda ma usun endiselt, et eluviis, elutempo ja mõttemaailm on seotud inimese 'dietaarsete vajadustega' ... Kui see tähendab, et ma pole vaimne inimene, siis mis siis ikka?! Olen, mis olen.)

Ikkagi, ma ei näinud seda läbi, et see teema praktiliselt kaob populaarmeediast mõne aastaga.
Ja nüüd, kui keegi ütleb, et ta on vegan, siis öeldakse "ahah!" ja ei hakata kohe hirmu tundma, et nüüd algab mingi varjatud müük ja ajupesu või vihjed teemal "sa oled tapja, ma olen sinust parem ja targem".

Usun, et kogu see mõnevõrra piinlikuks muutunud kammajjaa jättis endast maha sellise kena suundumuse, et me (naised! :), sest ma ei tea, kuidas meestega on) tarbime märksa vähem lihatooteid ja vast oskame seda näha ka ohvrianni ja looduse suuremeelse kingitusena kui lihtsalt toorainena.

No comments: