Monday, August 6, 2018

Ärkamisest ja peegelmaailmast

Me kõik soovime olla võimalikult õnnelikud.
Nagu ütleb minu hiiglasuurim lemmik Nisargadatta Maharaj: pole vale otsida õnne; vale on otsida seda endast väljaspoolt.
Sa ei saa teha ühtegi tegu selleks, et olla õnnelik.
Sa pead lihtsalt sind kahjustavatest, ühiskonna poolt sisse treenitud mõttemustritest lahti laskma, tunnetama ja tunnistama tõde/tõelust ja ongi kõik. Tõde on lihtne, õnn on lihtne, ainult meie mõistus liidab selle juurde sada ebavajalikku tingimust.


Ärkamine on imelihtne, seletamatult lihtne - kui sa oled ärganud.
Kui sa veel pole, siis sa mõtled, et - oot, ma olen teinud sada tööd ja ma olen heatahtlik ja puha, äkki ma olen juba ärganud? ma olen üpris tark ju küll?!

Selle kindlakstegemine on tegelikult ka ülilihtne.
Küsi endalt, kas sa kannatad?
Kas sa tahaksid, et mingid asjad oleks teistmoodi?
Kui Sa oled ärganud, siis sul on tekkinud (no tõesti, see ei kujune vaid ilmub/tekib ühe lupsuga!) tervikutaju ja sa ei suuda enam asju vigastena näha. Kõik on õigesti. Mitte keegi ei tee valesti ja mitte midagi pole valesti. Elu sujub. Hinnanguid pole. Elu võib olla igasugune. Ma võin varba ära lüüa ja selle kätte surra, kuid see pole negatiivne ega absurdne, see lihtsalt on. Olev kestab niikuinii edasi. Vahet ei ole.

Kui sa näed halba ja kannatad, siis seda nõksu pole veel käinud.
Küll ta ükskord käib!
Ullu pole!

Kui oled "ärganud", siis näed ilmingute maailma nagu ilusat põimingute ja sõlmedega vaipa. Sina võid ju tahta, et sinu sõlme ümber oleks kõik kenasti kollane, sest sulle meeldib kollane, aga kui tervet vaipa vaadata, siis oleks selle koha peal märgatav viga. Kõik on kõigega seotud ja kõik peabki olema just nii, nagu on.



Eile vaatasin väga mõnusat minivideot Teal Swanilt, kus temalt küsiti: "Kuidas ma saaksin universumilt, mida ma tahan, ilma et ma tegelikult seda peegeldaksin/külge tõmbaksin?"
:D

Mind ajas esimesel hetkel jubedalt naerma, sest see on sama, kui sa oled sisekujundaja ja sinu käest küsitakse: kuidas ma saaksin teha nii, et ma lähen peegli ette ja see näitab mind sellisena nagu ma tahaksin olla, mitte sellisena nagu ma olen?
Et nagu ... :D ... kas sa siis pigem ei taha endaga natsa tööd teha? :D Milleks sulle "peegel", mis näitab umbluud? :D Ole nüüd! :D

Teali ajas see ka naerma ja ta ütles, et see on nagu küsimus: kuidas ma saaksin palka ilma tööd tegemata? Et... oled sa kindel, et sa peaksid seda palka ikka saama? :D Meie universumis kehtib ikkagi külgetõmbeseadus: sa saad seda, mis sa oled.

Ta ütles, et peab endaga aru pidama... Ta võib - ja võib ka mitte - olla leidnud viisi, kuidas külgetõmbeseadusest kõrvale hiilida. Kuid kuna see ajaks meie universumis asjad väga sassi, siis ta pole sugugi kindel, et peaks seda õpetama.


Vaimsest ärkamisest annabki märku see, et sa ei taha seda õpetust. Sul pole vaja. Kõik on hästi, ka siis, kui midagi on justkui halvasti.


Video on muidu siin:


No comments: