Saturday, November 3, 2018

Eneseküllasuse kiituseks

Praegu puhkan täiel rinnal.
Vaatan naljakat reality-sarja "First Dates" (UK), kus ühes restoranis kohtuvad inimesed, kes on näinud teineteisest vaid fotot - nad ei tea muidu üksteisest mitte midagi, ei nime, ei vanust, ei hobisid. Nad on (minu meelest inimeste, mitte arvuti poolt) kokku sobitatud selle järgi, mis on nende sarnased 'parameetrid', huvid ja mõttelaadid. Ma ei tea, kuidas need 'kosjasobitajad' seda täpselt teevad, kuid saates on ka kuhjaga veidrikke, kes ongi alati paari pandud sarnaste veidrikega! Aga kõige rohkem meeldivad mulle vanapaarid, kuigi neid on vähe. Mõned neist on lõputult ulakad, teised võimatult kenad ja armsad.

Millegipärast torkas üht vestlust vaadates pähe hiljutine kompliment, mille Õde mulle tegi.

Rääkisime suhetest ja ta ütles, et talle meeldib ütlus, et hea suhe on see, kus su partner aitab sul saada üha rohkem sinuks endaks. Julgustab sind loobuma sisse kasvatatud ideedest ja kulgema just sulle loomulikku arengurada.
Võibolla ta mäletas, võibolla mitte, aga seda ütlesin talle mõned aastad tagasi mina. Oma kogemustest. Mees on just selline inimene, kes ei püüa oma vajadusi teise peal rahuldada ja seega paratamatult veidi manipuleerida ja mängida. Veenda teist, et teine ei saa ilma temata hakkama. Ilma igasuguste vaimsete huvideta on Mehes see teadmine, et kõigil on parem, kui keegi ennast ei moonuta ega alla suru. Tema oma olemise viisiga on seda õpetanud ka mulle.
No vaat, Õele ma seda meelde tuletama ei hakanud, naeratasin, noogutasin ja ütlesin, et mina enam vähemaga ei lepikski. Milleks mulle suhe, kus ma pean end alla suruma, kui mul juba on suurepärane suhe iseendaga? Ma teen ennast õnnelikuks. Milleks riskida endast kaugenemisega?
Õde ütles selle peale, et ta mõtles mõnda aega, et selline suhe pole võimalik. Kuni ta sai aru, et tema suhe minuga on selline - ma räägin asju, et teda iseendale lähemale aidata. Ma soovin endale, maailmale ja talle seda, et ta lubaks endal olla tema ise.

Parim tunnustus, eks ole? :)

Nüüd - milline inimene saab sind sulle endale lähemale aidata?
See, kelle mitte ühegi vajaduse rahuldamine ei sõltu sinust.

Kas sellise inimese hoidmine/pidamine oma elus on lihtne?
Ilmselt mitte, kuna ta sind ei vaja.
Samas pole tülisid, eks, nii et 'lahku minna' ka pole vaja.
Suhe on vaba ja toitub rõõmust.

Mulle väga meeldib, kui inimesed mind 'ära kasutavad' selleks, et ennast iseendana paremini tunda.
Muis asjus, meh, nõuh! Aga selles asjas - alati! :)

No comments: