Wednesday, June 6, 2018

Tolle, kool ja töö

Üks põhjus, miks ma Eckhart Tolle raamatuid varem ei lugenud, oli see, et ta näis ütlevat, et me saame kõigega hakkama, kui vaid vastuseisust loobume.

Näiteks on meil halb partner, õel ema,  kurnav töö - tarvitseb vaid omaks võtta, et just nii on nagu on, kui kõik on tšill!

Minu kogemus läks sellest kõvasti mööda.
Minu kogemus ütles, et tuleb teadvustada, mis on halvasti, ning seejärel see halb majast välja lüüa, isegi kui koos sellega endal elu-vaim nina-august välja läheb.

Kõik halb - uksest välja!
Ei mingit kompromisseerumist!
Kasvõi surm!

Seega ma ei usaldanud Tollet väga.

Ja tema 1,5 raamatut, mis ma praeguseks läbi olen lugenud, pole ka mu meelt muutnud, aga - muutsid internetiartiklid tema kohta.

Nimelt, et see kuulus "vastuseisust-loobuda-soovitaja" ise tuli koolist ära 13 aastaselt. Õppis kodus, aga mitte kooliprogrammi järgi, vaid seda, mis endale huvi pakkus. Kolledžisse ja ülikooli läks ta sellegipoolest, sealjuures õnnelikumaks saamata. 29aastasena, ängistuses ja ärevana, tekkis tal äkiline valgustumiskogemus, ja mis te arvate, kas ta hakkas selle järel vastuseisust loobudes rahulikult tavainimeste tavaelu nühkima, nagu ta teistele õpetab või vähemalt näib õpetavat???
EI!
Ta elas kaks aastat kodutuna Londoni parkides!!!

Ja pärast seda pole ta enam läinud tavamõistes palgatööle, kus igal inimesel on teatud ettekirjutused, mille kohaselt ta peab oma tööd tegema.

Autentsus, vaimne ärkamine, valgustumine ning teisalt kool ja palgatöö ei sobi kokku.

Jahvatab see Tolle inimestele, mis ta jahvatab, aga siiski - ka tema suudab 'tema ise' olla ainult vabana ja suure hulga ajast üksinduses viibivana. Oled olemisega/eksistentsiga/universumiga ühtne; iga hetk, mil valik tekib, valid endale=kõiksusele omasema - ainult nii on olemisrõõm säilitatav, ainult nii on elu imeline ja püha!


No jumal tänatud!
Ma arvasin, et mul on oluline amps tõelusest haukamata!

Esialgu näib, et siiski pole ;)

No comments: